1- جنبههای اقتصادی کسب و کار:
- بررسی علل و عوامل عدم موفقیت کارآفرینان در ایجاد کسب و کارهای جدید
- مطالعه و بررسی فرآیند ایجاد کسب و کار توسط کارآفرینان و ارائه الگوی رفتاری آنان در صنایع مختلف
- بررسی و تجزیه و تحلیل اقدامات کارآفرینانه شرکتها بر اساس الگوی شومپیتر
- بررسی انواع کارآفرینان در ساختار اقتصادی (ارتباط نوع فرصتهای اقتصادی و نوع کارآفرینان)
- بررسی شیوههای تاُمین مالی برای حمایت از کارآفرینان
- نقش کارآفرینان در رشد و توسعه اقتصادی از دیدگاه تئوریهای اقتصاد
- رویهها و روشهای مالی در موسسسات کارآفرینی
- نقش کارآفرینی در احیای صنایع رو به زوال
- نقش کارآفرینی و اشتغالزایی( بهویژه جوانان)
- بررسی رابطه بین ارزشها و قوانین اسلامی و اشاعه فرهنگ کارآفرینی کارآفرینی و موُسسات خیریه
- جهانی شدن (Globalization ) و کارآفرینی
- جایگاه کارافرینی در نظریات توسعه اقتصادی کشورهای جهان سوم
- کارآفرینی در بخش کشاورزی
2- ویژگیهای روانشناختی و فردی:
- بررسی علل خروج نیروهای کلیدی شرکتها و تجزیه روند ادامه آینده شغلی آنها در بخشهای صنعت و خدمات
- شناسایی کارآفرینان موفق و ارائه الگوی موفقیت آنها در بخش صنعت و خدمات
- بررسی ویژگیهای شخصیتی (Traits ) و روانشناسی کارآفرینان فردی( Entrepreneurs)
- بررسی ویژگیهای شخصیتی - روانشناسی کارآفرینان سازمانی ( Intrapreneurs)
- بررسی متغیرهای تسهیل کننده و نیازهای مختلف کارآفرینان در صنایع مختلف
- مطالعه در خصوص ویژگی ها و انگیزههای کارآفرینان زن
- نقش والدین در تربیت و ایجاد خلاقیت و ویژگیهای شخصیتی در کارافرینان
- اخلاق کارآفرینی( Entrepreneurship ethics)
- تفاوت بین مدیران و کارآفرینان در بخش صنعت و خدمات ایران
- عوامل موُثر بر تصمیم گیری توسط کارآفرینان
- مطالعه مقایسهای و تطبیقی بین ویژگیهای کارآفرینان فردی و سازمانی در صنایع مختلف ایران
- بررسی و تطبیق ویژگیهای کارآفرینان در صنعت و خدمات
3- عوامل اجتماعی و نقش دولت:
- بررسی و مطالعه متغیرهای جمعیت شناختی کارآفرینان در صنایع مختلف
- بررسی نقش ساختارهای حقوقی و قانونی در توسعه کارآفرینی
- بررسی ویژگی های جمعیت شناختی کارآفرینان
- بررسی نقش سیاست های حمایتی دولت در توسعه صنعتی و ایجاد شرکتهای جدید
- نقش دولت در ایجاد مراکز آموزش و ترویج کارآفرینی
- بررسی جنبههای قانونی و حقوقی ایجاد یک فعالیت جدید در قالب یک شرکت
- نقش رسانههای گروهی در ترویج کارآفرینی در جامعه
- ارائه الگوی شبکه کارآفرینی و ارائه آن
- موانع کارآفرینی در کشورهای جهان سوم
- ارتباط قانون کار و مقررات مربوطه با فرهنگ کارآفرینی در ایران
- بررسی عوامل جامعه شناختی در کارآفرینی
- تأثیر هنر بر استعداد کارآفرینی
4- آموزش کارآفرینی:
- طراحی دورههای آموزشی در سطوح دبستان، راهنمایی و دبیرستان در خصوص کارآفرینی
- طراحی دورههای آموزشی در سطوح دانشگاه
- مدل ارزیابی بازده سرمایه گذاری در آموزش کارآفرینی
- ارتباط صنعت و دانشگاه و نقش آن در کارآفرینی
- ارائه راهکارهای اجرایی آموزش کارآفرینی و ایجاد پرورشگاههای کارآفرین ( Incubator ) توسط نهادهای اجرایی و آموزشی
5- نقش شرکتهای کوچک:
- بررسی و تجزیه و تحلیل علل عدم شکل گیری زنجیرههای خدماتی - توزیعی فرانشیز (Franchise) در ایران
- نقش شرکتهای کوچک در توسعه اقتصاد
- بررسی و ارزیابی پروژهها و فرصتهای کارآفرینی
- نقش فرانشیز در توسعه کارآفرینی
- ساختار سرمایه در مؤسسات کوچک و کارآفرین
- مدیریت استراتژیک در مؤسسات کوچک و نقش کارآفرین در تدوین استراتژی
- بررسی زمینههای کارآفرینی در صنایع کوچک ایران
- نقش فرانشیز در اشتغال زائی و توسعه اقتصادی
6- نقش استراتژی و عوامل سازمانی:
- ساختارهای تأمین مالی پروژههای کارآفرینانه و Capital Venture
- بررسی استراتژیهای کارآفرینی سازمانی در رشد و بقای شرکتها رابطه مدیریت، رهبری و فرهنگ در مؤسسات کارآفرین
- نقش تیم مدیریت در کارآفرینی (سازمانی)
- ارتباط چرخه عمر سازمان با کارآفرینی
- اثربخشی در مؤسسات کارآفرین و مقایسه با مؤسسات غیر کارآفرین
- ارتباط بین بازاریابی و کارآفرینی
- دورنمای کارآفرینی در قرن 21 و پیامدهای آن برای ایران
- توسعه ساختارهای زیربنایی کارآفرینی در کشور
- نقش ساختار و استراتژی در مؤسسات کارآفرینی
- ایجاد تیمهای کارآفرینی جهت رشد مؤسسه
- چالشهای مؤسسات دارای رشد سریع و کارآفرینانه
- انحلال مؤسسات و شرکتها در بخشهای مختلف صنایع
- تبیین مدل مدیریت منابع انسانی مبتنی بر پرورش کارآفرین
7- تکنولوژی اطلاعات :
- نقش تکنولوژی اطلاعات و اینترنت در توسعه فرصتهای کارآفرینی
- فرایند انتقال تکنولوژی و فرایند نوآوری در شرکتهای کارآفرین
- بررسی استفاده از تکنولوژی اطلاعات در کارآفرینی در ایران
- طراحی سیستم اطلاعات کارآفرینی در صنعت و خدمات
- طراحی سیستمهای پاداش و حقوق و دستمزد مبتنی بر الزامات کارآفرینی